Subscribe Us

header ads

Antara DUA??


assalamualaikum...=)

Alhamdulillah...Allah masih campakkan rasa kasih dan sayang  kepada Rasulullah dalam hati dalam jiwa yang kerdil ini...

Antara DUA...?? Agak-agak apa yang aku nak sampaikan kali ni??...

Sebenarnya kisah dia bermula begini apabila aku terpaksa membuat keputusan samada nak pergi ke ceramah atau coral speaking...Cermah tu pulak bukan ceramah yang biasa2,..kali ni pengajian kitab hadis oleh Ustaz Afif..dua malam akan berlangsung dan akan diijazahkan kitab hadis tu...coral speaking pulak untuk persembahan hari guru nanti..dan aku memang teringin nak sertai...




Pada mulanya aku tak mendaftar pun untuk ke coral speaking..so,pada malam isnin...waktu pelajar2 yang beri nama untuk masuk,buat latihan..jadi malam tu..aku dapat dengar qasidah dan ceramah...tapi masalah mula timbul bila aku rasa nak masuk sangat2 untuk coral speaking tu...memandangkan hampir semua ahli kelas aku masuk....jadi untuk malam selasa...iaitu malam ni...aku terpaksa membuat pilihan samada nak pergi ceramah atau coral speaking..

Nie gambar waktu orientasi,coral speaking....kumpulan kami TESL dapat first place...hehe..alhamdulillah...

Petang tadi..aku ada menelefon ibu..dan ibu kata..pergilah masuk coral speaking..ceramah tu..hari2 ada..(aku terlupa nak bagi tahu yang ceramah ni ceramah khas..ada dua malam je..kalau hari lain memang ada ceramah)..jadi aku memang tekad waktu tu nak ikut kata mak aku..nak pergi coral speaking...walau macammanapun..aku tetap nak dengar qasidah sebelum aku pergi coral speaking...kan aku dah jatuh cinta kat Qasidah

Lepas maghrib..aku bersiap2 nak pergi ke surau dan perancangannya..aku akan pergi latihan coral speaking lepas dengar Qasidah..hati aku mula berbelah bagi bila aku jumpa seorang kak..kak tu kata..kalau dia,dia akan pilih ceramah nie...aku rasa sebersalah sangat..sebab malam ni malam last ceramah..aku sayang nak tinggal tapi...aku nak masuk coral speaking...







Akhirnya aku buat keputusan yang aku akan dengar ceramah ni....dan aku yakin dengan Allah....dan sepatutnya dari awal lagi aku kena yakinkan diri aku...aku kata dalam hati aku..kalau Allah izinkan aku masuk coral speaking,esok mesti boleh masuk lagi...maknanya,tak pe kalau aku tak pergi malam ni....Sepanjang aku berada dalam ceramah tu..aku begitu asyik sampai tak perpikir langsung tentang ni..banyak sangat ilmu yang aku dapat dan yang paling bahagia ialah aku dapat dengar Qasidah...=)








Taw apa jadi lepas tu..bila aku balik ke asrama...ada sahabat bagi tau yang coral speaking ni wajib masuk..esok semua wajib pergi..alhamdulillah..aku dapat masuk...maknanya esok aku kena pergi la..dan malam ni..aku dpat dengar ceramah...dua2 aku dapat.alhamdulillah...=)

Apa yang aku nak sampaikan di sini ialah...bila kita terpaksa buat keputusan yang tak pasti macam ni...dahulukan Allah..insyaAllah..Allah akan bantu kita..aku ingin ingatkan diri aku dan juga korang...semoga kita sentiasa berada dalam keredhaan Allah..amin..=)

Post a Comment

1 Comments

shafira habali said…
cik yatun..btol..tu..sesiapa yg menolong agama Allah..maka Allah akan menolongnya..
aku dah follow hg..follow aku balik ye..
miss you my friends