Subscribe Us

header ads

Tetamu Allah


Bismillahirrahmanirrahim..Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Alhamdulillah atas nikmat iman dan Islam..Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.

Alhamdulillah..Allah memberikan kesempatan buat ayah dan ibu aku untuk mengerjakan haji tahun ni..
Aku rasa happy sangat sebab ibu dan ayah aku akan pergi tempat yang memang semua umat Islam impikan ..Makkah..tempat lahirnya Rasulullah..tempat di mana bemulanya kehidupan Baginda..tempat di mana letaknya Kiblat umat Islam...


Tapi dalam masa yang sama...aku rasa sedih..
sebab kena berpisah dengan ibu dan ayah aku selama 40 hari..
adik2 aku yang kecik jiran tolong jaga..
yang lain tinggal kat asrama..

mm..aku dah besar..tak kesah sangat..tapi adik2 kecik tu..
risau la jugak..kang malam2 nangis..ibu n ayah duk jauh..
Walaupun 40 hari..tapi aku rasa tanggungjawab aku sebgai anak yang pertama lgi bertmbh berat n penting dri yang sebelum2 nie..
Aku kena gantikan sat tempat ayah n ibu ..
kena call selalu adik2..ok ke dak..
ade masalah ke dak..
ayah pown duk pesan..kalau call adik2 tolong nasihatkan n len2..

Aku doakan..
Allah memberikan haji mabrur kepada ayah n ibu aku..
Allah memudahkan urusan dan..
selamat pergi dan pulang..InsyaAllah..
Akak sayang ayah n ibu.....=')

Post a Comment

0 Comments