Subscribe Us

header ads

Teringat pesan cikgu....

assalamualaikum...=)

Alhamdulillah...bersyukur kepada Allah kerana aku masih diberi kesempatan untuk hidup di muka bumi ini..insyaAllah...akan aku lakukan sebaiknya untuk menambah bekalan untuk akhirat kelak...

Malam ni ...aku  teringat pesan-pesan cikgu2 aku waktu kat sekolah dan matrik dulu...

'Kamu jadilah apa-apa pun yang kamu nak...,nak jadi cikgu ke,nak jadi doktor ke,nak jadi engineer,jadilah...cikgu akan sentiasa doakan kejayaan kamu...tapi kamu mesti ingat...walau apa pun pekerjaan yang kamu lakukan.. ingatlah Allah...kalau nak jadi doktor,jadilah doktor yang beragama,supaya nanti bila pesakit kamu sakit,kamu akan mengingatkan dia supaya bersabar dan ingat kepada Allah...kalau kamu menjadi engineer,jadilah engineer yang ingat kepada Allah supaya nanti kamu takkan makan rasuah...kalau kamu nak jadi cikgu,jadilah cikgu yang bukan saja mengajar tapi juga mendidik..'




Erm...aku sangat tersentuh bila teringat balik pesanan cikgu2 aku...aku dapat rasakan yang mereka inginkan anak2 murid mereka berjaya...bukan sahaja di dunia tapi juga di akhirat...InsyaAllah cikgu,saya akan ingat pesan cikgu...saya takkan sia-siakan pengorbanan cikgu yang telah banyak mengajar dan mendidik saya...

InsyaAllah,5 tahun setengah lagi,aku akan menjadi seorang guru...aku nak jadi seperti cikgu2 aku,yang bukan sahaja mengajar tapi mendidik...terima kasih cikgu kerana berikan saya contoh tauladan yang baik....saya doakan cikgu sentiasa berada dalam keredhaan Allah di dunia dan di akhirat...


Post a Comment

3 Comments

rindu kat semua cikgu...=)
erm..betul2...ak rndu kat hg jgk ckgu dhiya...=)
hahaha...mana ada cikgu dhiya la atun....ape2 pon miss u so much...=)