Subscribe Us

header ads

Perempuan diperguna??


Assalamualaikum…=)

Perempuan diperguna…??
Perempuan diperguna??Betul ke??Ok..jom kita jelajah kenapa aku cakap macam tu…

First..
Banyak sangat iklan2 yang menggunakan wanita sebagai model walaupun tak ada kaitan langsung pun perempuan dengan iklan tu…ha,paham tak?ok..aku bagi contoh yang senang…iklan cat.(bukan kucing…miow..miow..)…Ada sekali tu aku jalan ikut highway utara selatan.Ada satu iklan cat ni yang tak perlulah aku bagi tahu jenama iklan tu *kena saman sapa nak tanggung..=.=’’’…dia punya iklan tu memaparkan badan wanita tanpa kepala..ha!!hantu ke??huhu…bukan..gambar wanita tu kalau tak silap aku baju dia warna ape ntah..aku dah lupa tapi memang tak tunjuk kepala…tunjuk sampai leher dia je….


       helllloooooooooooo!!!ape kejadahnya bubuh gambar badan perempuan kat iklan cat..may be orang yang keluarkan idea  iklan ni nak tunjuk yang colour cat tu lawa macam baju perempuan tu…positif thinking la gamaknya aku ni….tapi…kenapa mesti gambar badan perempuan…ada banyak lagi idea lain yang boleh guna..buatla gambar rumah ke…or anything la..asalkan bukan gambar  badan perempuan…dan papan iklan tu bukannye kecik…besar kowt…ala iklan2 kat highway kan besar2 belaka…aku sebagai perempuan pun malu bila tengok iklan tu...rasa macam nak letak muka aku ni dalam baju..ni aku bagi contoh iklan cat..ada banyak lagi iklan kat media massa tu yang mempergunakan perempuan...so..ini la  first sebab kenapa aku kata perempuan diperguna!!!wahai kaum hawa…sedar tak kita diperguna…

Ok..the second reason is…cewah…speaking~~…tu la pemikiran yang tak sihat bagi SESETENGAH manusia....speaking sikit kata  nak menunjuk2 la…ape la…macam mana nak maju kalau macam nie…ish2...aku tujukan kat diri aku…eh2…dah lari topic…

Sebab kedua…

Adanya perempuan2 kat Grand Prix…maksud aku…ala,yang lumba2 motorsikal,F1 n len2..tp aku focuskn kat motor gp...kan ada perempuan yang duk pegang payung…setiap penunggang motorsikal ada seorang perempuan yang akan payung kan dia(yang nie aku tak sure betul ke tak setiap sorang ada satu perempuan tolong payungkan)...sampai sekarang aku masih tak paham ..kenapa nak kena payungkan....boleh korang pahamkan aku??kenapa??dan apa lagi eh tugas gadis litar ni..yang aku tahu yang ni ja...tugas lain??




Ada orang kata tak guna kalau cakap tapi tak da jalan penyelesaian…ok..aku bagi  jalan penyelesaian…tak perlu la ada perempuan yang duk payung2 penunggang motorsikal sebelum nak lumba tu..banyak lagi kerja diorang boleh buat..kemas2 khemah ke..siapkan air bagi tetamu minum ke….then..baju tu kalau boleh…bukan kalau boleh..tapi kena boleh..wajib..…pakaila baju yang menutup aurat bagi muslim…dan yang non-muslim..longgar2la sikit..tak perlulah nak memaparkan dan menonjolkan susuk badan yang memang dah lawa tu…tunjuk kat suami sudah ye..lagipun..sekarang ni panas…pakai dedah2 ni..boleh kena cancer kulit…bahaya tu...aku tujukan kat pereka baju tu la…soooooo….this is the second reason why I’m saying that women is  ‘diperguna’(bhasa inggeris dia apa…lupa plak aku..hehe)


gadis litar stail malaysia...eh..nie kira ok la banding luar negara yang ada yang pakai bikini je...tapi macam mana pun tetap tak tutp aurat...


errrr......ada belah2gitu...


The next reason is..i’m tired of writing..haha….ada banyak lagi sebab nya tapi apa kata korang yang tolong nyatakan…kenapa aku cakap perempuan diperguna..sama2lah kita asah otak…fikirkan…lagipun aku tahu korang punya otak lagi bergeliga dari aku…korang lagi banyak reason dari aku.. Cuma korang malas nak taip kan…btul x…hehe..so…sampai disini je la kali ni kita ketemu ya…lain masa dan waktu kita jumpa lagi yang buk…hehe..

Maassalamah wailalliqa…=)

Post a Comment

0 Comments