Subscribe Us

header ads

Sakit hati: TESL

assalamualaikum...
alhamdulillah....alhamdulilllah....alhamdulillah.....

istiqfar...bersabarlah duhai hati...
buangla perasaan sakit hati dan marah.....

yup....aku memang terasa...dan bukan hanya aku yang terasa tapi kebanyakan ahli kelas aku..aku ulang..kebanyakan..bukan semua.....why? sebab kalau buat salah sikit...mention TESL..kalau tak baik je TESL....why? why?


jahat sangatkah kami...sampai dalam ceramah pon kami jugak kena mention...kenapa tak mention opsyen lain jugak...Sejarah ke,Sains ke,Bahasa Arab ke....ye memang betul aku kena berfikiran positif...tapi sepositif mana pon aku fikir hati aku tetap terasa...bukan sekali ...tapi berkali-kali.. ...kawan aku kena ...'Nanti budak-budak Arab tolonglah tunjur ajar dekat budak Tesl'..(lebih kurang macam nie la ayat ).waktu ni ada perbincangan...mungkin kakak tersebut  tak bermaksud pon nk kata macam tu..tapi kenapa hanya tesl je  di mention,sedangkan ada lagi opsyen lain....aku cuba meletakkan diri aku kat tempat kawan aku,...sudah tentulah aku malu.....macam la aku ni jahat sangat....Mungkin  ayat yang lebih sesuai...'Kalau siapa-siapa yang ada ilmu  tolong-tolonglah jugak nasihat atau ajar kawan-kawan yang tak tahu.'...Tak perlulah nak mention 'Tesl' ....ye,aku nak katakan sekali lagi yang mungkin kakak tu tak bermaksud pown nak kata macam tu...

Banyak lagi insiden yang berlaku..dan hari ni pon terjadi perkara yang sama dan buatkan kebanyakan kelas aku sakit hati...terasa...tapi yang tu tak perlulah aku mention sebab ia menyentuh sensitiviti pelbagai pihak....huhu..biarlah ia disimpan rapi dalam hati aku ....

Walaubagaimanapun,aku tetap nak berfikiran positif..Biarlah apa orang nak kata...tu la.. ini la...Biarlah..asal ada mulut..cakap lah...yang paling penting...aku tetap aku...aku nak buktikan yang bukan semua budak Tesl tu sosial..jahat...nakal....macam yang selalu 'sesetengah' orang pikir..Bagi aku,biarlah apa yang aku belaja ni..aku dapat gunakan untuk Islam..Bila aku terel Bi aku dapat sebarkan dakwah aku kat non-muslim...


P/S:
Hayatun.....sabar2..sabar itu separuh daripada iman....

Post a Comment

2 Comments

sikap buruk sangka mmg mnyakitkn hati..ayuh yatun, cuba bersihkn nm tesl..buat yg tbaik
Unknown said…
dari batch kami dulu lg yang :)
chill~da bese..name tesl jek yg naek..tp xdpt nk kata ape la...sbb yg buat kes byk nye bdk tesl (from my batch). snior kite lg kesian...ade lec xtw pon yg ade opt. tesl kt cni tym dorg dulu :)
chill :)