Subscribe Us

header ads

Cuti2 Malaysia..kat PMC..=.=

Assalamualaikum..=)

Hospital swasta....nak cakap pasal apa tentang hospital swasta eh??korang boleh bagi idea..???..ha,ok2..aku dengar dah idea korang tu...tapi bagi aku tulis idea aku dulu..sebab tetibe dia datang kat otak..hehe..konon2 nak buat lawak,kalau tak lawak pown,buat2 macam lawak suda...=.='''..huhu

So...cerita dia bermula begini...ibu aku nak bersalin..waktu tu dah malam...so,lepas siap2 solat, pergi la hospital tempat mak aku keja a.k.a Hospital Sultanah Bahiyah...ibu aku kan keja kat wad bersalin...lepas tu,penuh pulak dah...lepas tu..pergi KMC...tapi waktu malam dia tak bagi ubat tahan sakit waktu bersalin...aii...dahla sakit..tak da ubat tahan sakit...naya tu..pastu pergi la kat PMC...dan disitulah tempat ibu aku bersalin...

Berbalik kepada tajuk aku tadi..pasal hospital swasta atau lepas focus kepada PMC..ayah aku pilih bilik individu...maknanya hanya mak aku sorang je la pesakit dalam bilik tu..dalam bilik tu ada 3 katil..satu untuk ibu aku...lagi dua...tempat untuk kitorang adik beradik lending..hehe..ada 2 buah almari....meja lipat yang besar ada 2..peti ais satu...kerusi dua.bilik air dia,fuhh..besar bukan main,boleh 10 orang masuk ..ha,dah macam hotel dah..pemandangan pown lawa...boleh tengok menara KLCC tipu2...hehe...tak la,Menara Alor Star je...tapi serious lawa....

Menara KLCC palsu....a.k.a Menara Alor Star
bangunan bersejarah sebelah tu..tapi tak pernah ada orang tinggal..sebab projek tak siap..






peti ais pown nak glamour jugak..



Tapi...masyuk jugak duit ayah aku kena bawak keluar...ingat free ke semua ni..nama pown swasta...aku rasa maun sampai beribu jugak ni...Setakat ni,alhamdulillah...rezeki tu ayah aku ada lagi..walaupun kena keluar banyak duit...tapi aku rasa berbaloi..sebab tengok keadaan ibu aku..lebih baik privasi sikit..aurat pown lebih terjaga...kalau campur bilik dengan orang lain..mestila ramai family2 diorang datang melawat jugak kan...so..nanti  aku nak bersalin kat hospital swasta jugakla..kena bagi taw awal2 kat bakal suami ni...suh kumpul duit banyak2..hehe..korang taw ke sape bakal suami aku??tak??okla kalau tak tahu sebab aku pown tak tahu sapa bakal suami aku...biarlah takdir yang menentukan segalanya..ayat tak boleh blah..=...='''..hehe
Ok2..dah2 sikit2 je merapu nurhayatun...


tempat parking kereta..



Next..nurse kat hospital ni.kebanyakannya muda2...lawa2..cun2..subhanallah,ciptaan Allah...dan  peramah,baik,sopan santun,penyabar..i like yang tu...sebab apa aku like..yela,diorangkan nurse... nak kena jaga ibu aku..kalau tak da ciri2 tu...tak dapat layanan yang baikla ibu aku..kang kalau selalu marah je...payah jugak..tapi ikut jugakla..nurse pown manusia..manusia ada macam2 jenis..dah rezeki ibu aku dapat nurse yang  macam ni..alhamdulillah...^.^...Oh..lupa nak bagi tau pasal doktor..Dr yang merawat  mak aku India...baik siot..cakap lembut je dengan mak aku..suke...suke..hehe

Tapi emm...pakaian uniform dia...pakai baju lengan pendek..pakai skaf je..tudung tak da..sedey jugakla aku tengok..nampaknya kurang kesedaran berbanding hospital kerajaan...hospital kerajaan pakai tudung...lengan panjang..xpe2,kita doakan nanti uniform diorang ni berubah..sebab dulu pown hospital kerajaan macam tu..tapi setelah berlakunya tranformasi ke arah yang lebih baik..alhamdulillah..


ni baru sikit..ada lagi barang dalam almari...macam bercyti betul..hehe





Ok..dah la tu..penat den menulis..huhu..korang tak penat baca ke..macamla ada pembaca..hehe..
Setakat di sini sahaja pertemuan kita ye....

Maassalamah wailalliqa'.....=)

Post a Comment

1 Comments

Anonymous said…
jgn risau..blog ni sntiasa akn da org bc..(",)