✿¸.•❤••❤•بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •❤••❤•.¸✿

.............AhLAn WaSaHLaN............


..:::::::BERSABARLAH DUHAI HATI DALAM BERMUJAHADAH MELAWAN NAFSU:::::::..

Friday, December 31, 2010

Palestine child

 
what do you think when you see this picture?
Assalamualaikum...=)

' Palestine child..'itulah tajuk pidato saya pada hari ini..kono-konon nak jadi pemidato la sat..hehe
kadang-kadang aku terpikir...dulu waktu zaman kanak-kanak..aku buat ape??
aku main masak-masak...main kawin-kawin...pergi tadika..buat pape je la yang aku  rase seronok..tapi bile aku  tengok picture nie..kesiannye ak tengok kanak2 kat plestine..umur  yang baru nak berjinak2 dengan dunia..dah kena pegang senapang..dah kna berperang dengan Israel laknatullah...
kesian kan...memang totally tak same macam cara kehidupan kita..

Jihad seorg kanak2

Dan aku masih ingat..crmh oleh ustaz Jamilul kat sekolah aku..ustz nie adalah salah
seorang NGO yang selalu pergi Gaza..waktu ceramah tu ustaz tunjuk gmbar kanak2
palestin yang yatim piatu..diorang nie kebnyaknnya kematian mak ayh
disebabkn oleh KEKEJAMAN ISRAEL
LAKNATULLAH..!..yela..Israel tu kalau bunuh orang ikut suka hati..konon nk menentang pengganas..hello..spe  sebenarnya pengganas??!!(ak mmg xleh sbar dgn Israel..huh)..mmg sedih waktu ustaz cakap tentang diorg...waktu tu..aku tak bleh bayangkan kalau aku kat tempat diorang..mmbesar tnpa mk ayh....n dlm msa yg sma ak kgum dgn smgt JIHAD diorg..wlaupon msih knk2 lg..tp smgt jihad nk lwn Israel mmg tggi..subhanallah....





so..ak igt igtkn dri ak n spe2 yg membace post nie...brsyukurlah...sbb Allah tak uji ujian yg brat  mcm knk2 plestine..n rkyat plestin yg len...

sbb pe?..Allah kan Maha Penyayang...Dia tak kan uji hmbanya yang tak mampu..Dan walaupun aku tak mampu nak pergi Palestine bawak senapang..pi perang dengan israel..tapi aku akan berjihad degan cara auk..Jihad dlm menntut ilmu..insyaAllah...

n i'm always pray for you Palestine..stiap kli lps solt..jgn lpe doakn ksjhteraan saudra kita kat Palestin..sbb pe 'Doa adlh snjata org mukmin'..
wallahua'lam..

Maassalamah wailaliqa'...=)

Sunday, December 26, 2010

Gambar comey2..^^



assalamualaikum...=)

'idkawanimut'....aku suka gambar2 dia...comey2 belaka...so..aku nak kongsi gambar sikit..enjoy it..^^





















BOLEHKAH AKU MENJADI SEPERTINYA??...
ak hanya seorang muslimah biasa..
imanku kadang kala berada di atas,kadangkala berada di bawah...
kadang kala aku juga terleka dengan nikmat dunia..
lemahnya iman ku...

bolehkah aku menjadi sepertinya??
seorang insan yang bagiku merupakan seorang muslimah solehah..
seorang yang begitu menjaga solatnya..amalannya..
baik tutur katanya..sentiasa menjaga perilakunya...menjaga pakaiannya..
seorang yang berjaya dalam akademiknya..
apalah aku jika dibandingkan dengannya...
seperti langit dan bumi....
tapi aku ingin jadi sepertinya..
aku juga igin menjadi seorang muslimah solehah....
bak sekuntum bunga yang sangat cantik dipandang...
harum baunya...
tetapi ia mempunyai duri-duri yang mengawasi dirinya..
tidak mudah disentuh dan dipetik begitu saja..

bolehkah aku??
dalam zaman yang semakin mencabar..
penuh dengan dugaan yang menguji keimanan...
aku semakin takut dalam menempuh dunia...
aku takut aku tidak dapat menjadi sepertinya......
seorang muslimah solehah...
seindah hiasan dunia...

aku sedar...banyak yang perlu aku betulkan..
banyak perkara yang perlu aku dalami untuk menjadi sepertinya...
aku perlu belajar...aku perlu menambah ilmuku...
aku perlu kuatkan imanku...
supaya aku menjadi sepertinya...
Ya Allah...andai aku terleka..kau sedarkan aku...
Ya Allah...andai aku semakin menjauhiMu..kau bawalah ku pulang...
Ya Allah...saat imanku lemah..kau kuatkanlah imanku..
Ya Allah...permudahkanlah jalanku untuk menjadi sepertinya...
seorang muslimah solehah....
agar kelak..aku dapat berada di Syurgamu...
agar kelak Rasulullah tidak kecewa kepadaku...
agar kedua ibu bapaku tidak berasa sia-sia mendapat anak sepertiku...

Ya Allah...kau bantulah aku....
Sesungguhnya tiada lagi tempat ku memohon selain dariMu...
Kau suburkanlah cintaku kepadaMu...
Amin...
'sesungguhnya sebaik-baik perhiasan dunia adalah wanita solehah'

nie sjk yg ak tlis..lme dh ak tlis..cme br letk kat blog..brbkat tak ak??hehe..prasn2..

Maassalamah wailalliqa'....=) 

Saturday, December 25, 2010








i really love my parent.....hoping that they will always with me in this world and in jannah....mom ..dad..i truely love both of u....if u'r now in front of me i will hug u and said that..i love u...i'm always pray for both of u..only Allah can pay all the thing u have did to me. 
 

Life's Too Short
Grab a Funny Picture from pYzam.com

Allah knows...




only Allah knows...who really i am...

Blaja tentang blog kat sini..=)