Subscribe Us

header ads





BOLEHKAH AKU MENJADI SEPERTINYA??...
ak hanya seorang muslimah biasa..
imanku kadang kala berada di atas,kadangkala berada di bawah...
kadang kala aku juga terleka dengan nikmat dunia..
lemahnya iman ku...

bolehkah aku menjadi sepertinya??
seorang insan yang bagiku merupakan seorang muslimah solehah..
seorang yang begitu menjaga solatnya..amalannya..
baik tutur katanya..sentiasa menjaga perilakunya...menjaga pakaiannya..
seorang yang berjaya dalam akademiknya..
apalah aku jika dibandingkan dengannya...
seperti langit dan bumi....
tapi aku ingin jadi sepertinya..
aku juga igin menjadi seorang muslimah solehah....
bak sekuntum bunga yang sangat cantik dipandang...
harum baunya...
tetapi ia mempunyai duri-duri yang mengawasi dirinya..
tidak mudah disentuh dan dipetik begitu saja..

bolehkah aku??
dalam zaman yang semakin mencabar..
penuh dengan dugaan yang menguji keimanan...
aku semakin takut dalam menempuh dunia...
aku takut aku tidak dapat menjadi sepertinya......
seorang muslimah solehah...
seindah hiasan dunia...

aku sedar...banyak yang perlu aku betulkan..
banyak perkara yang perlu aku dalami untuk menjadi sepertinya...
aku perlu belajar...aku perlu menambah ilmuku...
aku perlu kuatkan imanku...
supaya aku menjadi sepertinya...
Ya Allah...andai aku terleka..kau sedarkan aku...
Ya Allah...andai aku semakin menjauhiMu..kau bawalah ku pulang...
Ya Allah...saat imanku lemah..kau kuatkanlah imanku..
Ya Allah...permudahkanlah jalanku untuk menjadi sepertinya...
seorang muslimah solehah....
agar kelak..aku dapat berada di Syurgamu...
agar kelak Rasulullah tidak kecewa kepadaku...
agar kedua ibu bapaku tidak berasa sia-sia mendapat anak sepertiku...

Ya Allah...kau bantulah aku....
Sesungguhnya tiada lagi tempat ku memohon selain dariMu...
Kau suburkanlah cintaku kepadaMu...
Amin...
'sesungguhnya sebaik-baik perhiasan dunia adalah wanita solehah'

nie sjk yg ak tlis..lme dh ak tlis..cme br letk kat blog..brbkat tak ak??hehe..prasn2..

Maassalamah wailalliqa'....=) 

Post a Comment

0 Comments