Subscribe Us

header ads

Palestine child

 
what do you think when you see this picture?
Assalamualaikum...=)

' Palestine child..'itulah tajuk pidato saya pada hari ini..kono-konon nak jadi pemidato la sat..hehe
kadang-kadang aku terpikir...dulu waktu zaman kanak-kanak..aku buat ape??
aku main masak-masak...main kawin-kawin...pergi tadika..buat pape je la yang aku  rase seronok..tapi bile aku  tengok picture nie..kesiannye ak tengok kanak2 kat plestine..umur  yang baru nak berjinak2 dengan dunia..dah kena pegang senapang..dah kna berperang dengan Israel laknatullah...
kesian kan...memang totally tak same macam cara kehidupan kita..

Jihad seorg kanak2

Dan aku masih ingat..crmh oleh ustaz Jamilul kat sekolah aku..ustz nie adalah salah
seorang NGO yang selalu pergi Gaza..waktu ceramah tu ustaz tunjuk gmbar kanak2
palestin yang yatim piatu..diorang nie kebnyaknnya kematian mak ayh
disebabkn oleh KEKEJAMAN ISRAEL
LAKNATULLAH..!..yela..Israel tu kalau bunuh orang ikut suka hati..konon nk menentang pengganas..hello..spe  sebenarnya pengganas??!!(ak mmg xleh sbar dgn Israel..huh)..mmg sedih waktu ustaz cakap tentang diorg...waktu tu..aku tak bleh bayangkan kalau aku kat tempat diorang..mmbesar tnpa mk ayh....n dlm msa yg sma ak kgum dgn smgt JIHAD diorg..wlaupon msih knk2 lg..tp smgt jihad nk lwn Israel mmg tggi..subhanallah....





so..ak igt igtkn dri ak n spe2 yg membace post nie...brsyukurlah...sbb Allah tak uji ujian yg brat  mcm knk2 plestine..n rkyat plestin yg len...

sbb pe?..Allah kan Maha Penyayang...Dia tak kan uji hmbanya yang tak mampu..Dan walaupun aku tak mampu nak pergi Palestine bawak senapang..pi perang dengan israel..tapi aku akan berjihad degan cara auk..Jihad dlm menntut ilmu..insyaAllah...

n i'm always pray for you Palestine..stiap kli lps solt..jgn lpe doakn ksjhteraan saudra kita kat Palestin..sbb pe 'Doa adlh snjata org mukmin'..
wallahua'lam..

Maassalamah wailaliqa'...=)

Post a Comment

0 Comments