Subscribe Us

header ads

Bawalah aku.


Jika aku ditanya..apakah saat paling bahagia yang pernah aku alami.
Saatnya apabila aku bertemu para ulamak.
Para ulamak pewaris Nabi.

Setiap kali aku bertemu ulamak.
Air mata akan mengalir kerana kata-kata mereka menyentuh ke hati sanubari.
Kata-kata mereka mengetuk aku dan menyedarkan aku tentang hidup sebagai insani.
Sungguh..aku merindui saat bertemu ulamak.

Biar jauh bermusafir tetapi nikmat bertemu ulamak tidak mampu di gambarkan dengan kata-kata.
Bahagia.Terlalu bahagia.

Setiap kali bertemu ulamak.
Kata-kata mereka merupakan penyelesaian dan jawapan kepada segala masalah yang aku alami.
Sungguh aku merindui saat bertemu ulamak.

Rindu.
Rindu mendengar kata-kata yang mengingatkan aku tentang Cinta Nabi.
Rindu dengan suasana tenang dan tenteram.
Rindu dengan suasana dimana segala masalah aku terbang entah ke mana.

Rindunya.
Jika ingin buatkan aku bahagia.
Cukuplah dengan membawa aku bertemu ulamak.
Cukuplah itu untuk membahagiakan aku.

Sungguh.
Rindu ini menyakitkan.
Jika inilah rindu kepada ulamak pewaris Nabi..bagaimana pula jika rindu kepada Rasulullah.
Sungguh,aku kini mengerti bagaimana seseorang insan itu hanyut dengan rindu kepada Rasulullah.
Semuanya Rasulullah.

Ya Allah, kekalkanlah perasaan ini dalam diri aku kerana aku tidak merasainya dulu.
Ya Allah, berilah kami peluang untuk bertemu dengan ulamak ,ulamak pewaris Nabi,mereka yang dekat dengan Habibuna Rasulullah s.a.w.

Dekatkanlah kami dengan para ulamak, supaya hati kami yang keras boleh dilembutkan,supaya hati kami yang kotor, boleh dibersihkan, supaya hati kami yang gelap, boleh diterangkan.
Ya Allah, berilah kami kesempatan untuk bertemu dengan kekasih hati kami.Rasulullah s.a.w, berilah kami kesempatan untuk bertemu dengan insan yang mencintai kami walaupun tidak pernah berjumpa kami.Berilah kami kesempatan untuk bertemu dengan insan yang sentiasa mendoakan kami.
Ampunilah dosa kami dan bimbinglah kami ke jalan yang benar.

Allah.Allah.Allah.
Sungguh kami lemah.kami jahil.kami lalai.
Tunjukkanlah kami jalan yang lurus.
Bantulah kami.

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Maafkan diri ini yang kurang mengingati mu.

Post a Comment

0 Comments