Subscribe Us

header ads

Pak cik teksi 1


Alhamdulillah atas nikmat iman dan Islam.Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.

Ok..for this time, i would like to share my experiences during the weekend.

Pengalaman nie waktu aku dan beberapa sahabat kena naik teksi kat kem...Biasala kan kalau waktu cuti,banyakla kem yang aku akan p setiap tahun macam KBI n KBS.

Sebelum naik teksi tu sempat la jugak nak berkenalan dengan sorang pak cik Dia bawak teksi..asalnya nak naik bas..lepas tu bas habeh,terpaksa naik teksi..then, ape lagi..naik teksi pak cik tu la..nak sambung sembang dengan dia.

Allah..aku rasa nak menangis je dalam teksi tuh.Aku tak sangka yang Allah akan temukan aku dengan seorang pak cik India(pak cik teksi tuh), yang boleh cakap pasal Islam.

Dia kata dia bukan beragama Islam.pak cik tu siap tunjuk IC dia lagi.memng komfem bangsa India.Tapi dia hanya percaya kepada Tuhan Allah.Dia kata dia tak pernah sembah berhala kat kuil, dia tak percaya semua tuh,dia hanya percaya kat Tuhan Allah tapi tak masuk Islam.

Dulu pak cik tu pernah kena tahan kat masjid, kat Kelantan, sebab dia cakap Islam dah macam orang Islam.Orang masjid tahan dia sebab nak dakwah dia masuk Islam tapi dia tak masuk jugak.

Antara nasihat pak cik tuh..
'Belajar tuh bagus,.tapi belajar dengan solat, mana penting lagi? Solat tuh penting lagi.kalau tak paham buat apa? solat..mintak doa sebab Allah yang bagi faham..Allah yang bagi ilmu..'
(waktu nie memang terasa betul sebab kadang2 bila dekat nak exam..baca buku sangat , Quran pown kadang2 baca makin kurang...muhasabah)

To be continue..

Post a Comment

0 Comments