Subscribe Us

header ads

Pernah jumpa tak?


Alhamdulillah atas nikmat iman dan Islam.Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.
Nabi yang mencintai kita sehingga kehujung nyawa.Ummati.Ummati.Ummati.

Pernah jumpa tak?

Pernah jumpa tak seorang sahabat atau senior atau sesiapa ja bila kita jumpa dengan dia..
lepas sembang2 dua tiga minit..dia akan tanya soalan macam ni :

Dah selawat hari ni selain waktu solat?
Qiamullail ada buat untuk minggu nie?
Dan solan2 yang sewaktu dengannya..

Pernah jumpa tak seseorang yang macam ni?

Ya atau tidak?
Jawapannya sila simpan dalam hati na sebab tak dapat dengar pown jawapan kalau cakap.

Jawapan aku: Ya

Aku telah berjumpa dengan seorang kak yang macam ni.
Kak ni Tesl jugak,dia diberi taujihad untuk jaga aku untuk usrah Ansarullah.
Kira seorang kak akan jaga seorang adik.
Kak ni banyak sangat bagi tunjuk ajar dan dorongan kat aku.
Bagi aku kak ni lah sumber rujukan utama aku bila aku ada masalah lebih2 lagi berkaitan Tesl.
Dia merupakan seorang mujahidah yang amat aku hormati.

Setiap kali aku jumpa kak ni.
Kak ni mesti akan tanya soalan2 yang macam kat atas tu..
Dan semua solan tu buat aku terseptap.
Terseptap sebab apa?
Sebab ada yang aku tak dapat buat pown.Aku kadangkala terlalu leka smpai terlupa dan lalai dari menambahkan amal ibadat aku..

Alhamdulillah..aku sangat bersyukur sebab Allah memperingatkan aku melalui kak ni.
Terima kasih kak ..
(Nama dirahsiakan.Tapi kalau budak IPGKTB mesti dah taw sapa kan..banyak dah bagi klu..)

Dan aku memang amat bersyukur sebab aku diberikan bukan seorng dua tapi ramai kak2 dan sahabat2 yang boleh membimbing aku kat maktab ni.
Memperingatkan, menasihati dan lain2.

Sesungguhnya rancangan Allah tu adalah yang terbaik untuk kita kan..
Sekarang sedikt demi sedikit hikmah aku dimasukkan ke maktab ni dah terungkai..
Dan suatu hari nanti,..aku akan nampak dengan lebih jelas hikmah Allah letakkan aku di sini..
InsyaAllah.

I'm grateful to be here.
Alhamdulillah..=')




Post a Comment

0 Comments