Subscribe Us

header ads

Subhanallah..=)





Subhanallah..

Lawa kan pelangi tuh...selalunya aku dapat tengok pelangi setengah je..tak la penuh macam ni...
dan aku rasa bersyukur sangat  sebab diberi peluang..
melihat ciptaan Allah yang indah nie...

P.E.L.A.N.G.I

ok..kak naqibah dan abg naqib aku selalu pesan..
kalau kita lihat sesuatu..
lihat secara jauh..think out of the box..
n aku pulak suka cakap macam nie..
Lihatlah sesuatu dengan mata hati bukan mata kasar..
Actually,lebih kurang je makna die..=)

Apa yang korang boleh lihat dari pelangi..?

P.E.L.A.N.G.I


Bagi aku pelangi menggambarkan kegembiraan yang muncul setelah kesedihan.
Bila hujan turun menghempas bumi..pelangi yang indah pulak akan muncul...

Itulah namanya kehidupan..kadang2 kita akan mengalami kesedihan..
Tapi lepas tu Allah bagi kita kegembiraan...

Jadi...kalau kita sedih disebabkan sesuatu perkara ..
Ingatlah..semua tu adalah ujian untuk kita..
Tempuhilah ujian itu dengan sabar dan redha..
Allah kan ada..=)

Pelangi jugak menggambarkan keindahan dunia yang hanya sementara..
Pelangi tu lawa.ada macam2 warna..
tapi dia tak kekal lama..
Waktu aku tengok pelangi tu..lepas 10 minit dia dah hilang..
Macam tu jugakla dunia..dunia nie indah di pandangan mata..
banyak keseronokan yang kita peroleh kat dunia..
Hinggakan kadang2 kita leka dan hanyut dengan dunia..
Tapi ingatlah..keseronokan dunia hanya sementara..
Ia seperti pelangi yang indah dan akan hilang dalam sekelip mata..

Ini pada pandangan aku..korang?
Renung2kan dan selamat beramal..=)




Post a Comment

0 Comments