✿¸.•❤••❤•بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •❤••❤•.¸✿

.............AhLAn WaSaHLaN............


..:::::::BERSABARLAH DUHAI HATI DALAM BERMUJAHADAH MELAWAN NAFSU:::::::..

Saturday, April 28, 2012

Hidup untuk memberi..=)


Hidup untuk memberi..berilah sebanyak-banyaknya..

Pernah dengar tak kata2 nie.
Yang nie kata2 dalam movie.Laskar Pelangi.

Aku suka kata2 nie..
makna dia mendalam..

Kalau memberi ni..selalunya orang akan pandang duit dulu kan..
so..aku nak bercakap tentang duit..money..

Bila kita ada duit..tak salah kalau kita tolong orang..
walaupun masa tu kita tengah tak da duit jugak..
tolong taqa mana yang mampu.
sebab...rezeki tu hak Allah..
kalau kita tolong orang lain..
InsyaAllah Allah tolong kita..

Jangan pentingkan diri..
Orang tengah susah2..kita boleh pulak sorang2 bersuka ria..
tak baik macam tu..
tak rasa sebersalah ke..
Ingat..rezeki hak Allah..
kalau Allah nak tarik balik..
sekelip mata boleh jadi.

Kesimpulannya..
Banyakkan bersedekah..
Tolong orang yang ada dalam kesusahan..

Rasulullah صلى الله عليه وسلم bersabda,

"Bersedekah itu memadamkan kemurkaan Tuhan dan menghindarkan mati dalam keadaan yang buruk."

( Riwayat Ibn Hibban, Ibn 'Asakir, al-Baihaqi )

Berpeganglah dengan kata-kata..:
Kalau kita tolong orang..nanti orang tolong kita..Allah tolong kita..
Hiduplah untuk memeri sebanyak2nya..=)

Monday, April 23, 2012

F.R.I.E.N.D.S


i glad to have friends like them.My life is so colorful with a lot of joyful and happiness.
They always with me when i'm happy or sad.
They are like my sunshine when i'm in the dark.
Ya Allah,please guides us to the right path.
I love them and hope that we will success  in this world and hereafter.
May  all of us become a good muslimah, obey your obligation and we will soon life happily in the Jannah.ameen..



Sunday, April 15, 2012

Teruskanlah perjuangan itu.




Nie antara kata2 naqib aku waktu Usrah dan saja aku highlight gambar dan nama sebab aku cuma 
nak mentionkan kata2 beliau je..
Jom baca dan hayati..

















s.m.i.l.e




S.M.I.L.E


So..
               senyumla sebab senyum dapat bagi ketenangan pada orang lain..
and..
Senyumkan sedekah...
Jangan tension2...








my FIRST collage..^^


This is my first collage in my life...And i do not know whether we can call it as a collage or not..hehe
Actually, i wanted to print out the pictures unfortunately,
my printer was running out of ink..
So..i decided to draw it by myself..
and i enjoyed doing it..=)




i love reading and of coarse i love the books .
I will buy the book that i find interesting..but to finish it out..
it's almost take a month, a years or even more than that..hehe


Then.i love art..everything that related to art..
Drawing ,colouring and others..
It give me satisfaction and make me feel happy...weee...^^






Saturday, April 14, 2012

For my future husband.


i will wait for you.




For my future husband:

I will prepare myself to be a good wife.
My ustaz said: To be a wife,u need to prepare yourself 20 years before married.=)
Hope u are doing the same..

Only Allah knows everything.
Istikharah Cinta.


I will wait for u.


When i say it..i mean it...
when i say no..i mean no...if i say yes..i mean yes..

Ustaz Azhar kata..kalau suka kat perempuan tu...kate je.(hat nak kawen punya)..kalau dia kata 'tak'..jangan sedih..sebab
ada yg lebih baik untuk kita..jodoh yg terbaik untuk kita..n..
bukan satu je perempuan dalam dunia nie..



But i will say Yes for you..=)


my future husband. 













Shopping complex









Tuesday, April 10, 2012

Subhanallah..=)





Subhanallah..

Lawa kan pelangi tuh...selalunya aku dapat tengok pelangi setengah je..tak la penuh macam ni...
dan aku rasa bersyukur sangat  sebab diberi peluang..
melihat ciptaan Allah yang indah nie...

P.E.L.A.N.G.I

ok..kak naqibah dan abg naqib aku selalu pesan..
kalau kita lihat sesuatu..
lihat secara jauh..think out of the box..
n aku pulak suka cakap macam nie..
Lihatlah sesuatu dengan mata hati bukan mata kasar..
Actually,lebih kurang je makna die..=)

Apa yang korang boleh lihat dari pelangi..?

P.E.L.A.N.G.I


Bagi aku pelangi menggambarkan kegembiraan yang muncul setelah kesedihan.
Bila hujan turun menghempas bumi..pelangi yang indah pulak akan muncul...

Itulah namanya kehidupan..kadang2 kita akan mengalami kesedihan..
Tapi lepas tu Allah bagi kita kegembiraan...

Jadi...kalau kita sedih disebabkan sesuatu perkara ..
Ingatlah..semua tu adalah ujian untuk kita..
Tempuhilah ujian itu dengan sabar dan redha..
Allah kan ada..=)

Pelangi jugak menggambarkan keindahan dunia yang hanya sementara..
Pelangi tu lawa.ada macam2 warna..
tapi dia tak kekal lama..
Waktu aku tengok pelangi tu..lepas 10 minit dia dah hilang..
Macam tu jugakla dunia..dunia nie indah di pandangan mata..
banyak keseronokan yang kita peroleh kat dunia..
Hinggakan kadang2 kita leka dan hanyut dengan dunia..
Tapi ingatlah..keseronokan dunia hanya sementara..
Ia seperti pelangi yang indah dan akan hilang dalam sekelip mata..

Ini pada pandangan aku..korang?
Renung2kan dan selamat beramal..=)




Blaja tentang blog kat sini..=)