Subscribe Us

header ads

Hampir berakhirnya Bulan RAHMAT...


Assalamualaikum...=)

Alhamdulillah,Allah masih memberi peluang untuk aku meneruskan hidup di bulan penuh rahmat ini.



Hari ni,22 Ramadhan,bermakna  tinggal lapan hari lagi Ramadhan akan pergi meninggalkan kita.Bulan Ramadhan yang awalnya 'Rahmat',Pertengahannya 'Keampunan' dan akhirnya 'Dihindari dari api neraka',bakal pergi....Tetamu yang kita tunggu..yang kita nanti-nantikan ... selama 11 bulan,akan pulang ke tempat asalnya..Mungkinkah tetamu ini akan datang  menemui kita lagi di masa hadapan kelak...?

Disatu ketika,aku terfikir sejenak...Apa amalan yang telah aku lakukan pada Bulan Ramadhan ini?Adakah aku telah merebut sebaiknya peluang keemasan yang Allah berikan ini?Adakah aku benar2 menghayati peristiwa-peristiwa yang berlaku di bulan Mulia ini?...


Duhai hati yang ingin mendapat keredhaan Allah...
Duhai hati yang mengharapkan rahmat Allah...
Duhai hati yang rindu akan kasih sayang Allah...
Ayuhlah....Ayuhlah....
Ayuhlah kita rebut saat2 akhir RAMADHAN ini...



Post a Comment

0 Comments