Subscribe Us

header ads

Sikit2 cinta...!

assalamualaikum.....=)



tengok upin ipin best g..hehe


cinta..cinta...cinta....penat dengar pasal cinta....yela...cube renung....berapa banyak lagu yang mengagungkan cinta...cinta kepada manusia....huh....tu belum masuk drama...iklan...dan lain2...





kalau tengok drama...sanggup tengking mak bapak sebab nak tegakkan keadilan untuk 'boyafriend.'..even nak betulkan keadilan pown..menengking ..marah...bukan cara yang betul..ha,lepas tu..drama2 cinta ni...mestilah ada scene...peluk sana peluk sini...pegang sana..pegang sini...dan aku tengok...trend filem dan drama kat malaysia ni...pegang dan peluk pasangan dah jadi 'biasa' jew....aku nak tutup mata pown tak boleh...kalau dah semua drama ada scene cam tu....macam mana la masyarakat tak ikut...muda mudi yang fanatic kat pelakon2 tu pown ikutla jugak buat....tapi aku tak la...dan aku taw..korang pown tak...hehe..insyaAllah...






haram for couple...halal only after married



aku tak nafikan cinta itu fitrah..tapi zaman sekarang..kebanyakan orang..bila kata tentang cinta...mesti fikir pasal cinta kepada manusia...sebabkan cinta ini jugakla ramai yang terlanjur..lahirkan anak luar nikah....sebab ape..sebab terlalu mengagungkan cinta kepada manusia...sanggup buat apa saja demi orang yang tersayang....

aku tak kata cinta kepada manusia tu salah....kalau aku kata macam tu memang totally aku salah..=.='''...sebab cinta kepada manusia itu kena la ada dalam diri kita...contohnya cinta kepada ibu bapa...guru2...dan sahabat2...tapi nowadays..orang selalu pikir tentang cinta kepada boyafriend...hukhuk...





bila selalu pikir tentang boyafriends....orang kata..tidur tak lena...makan tak kenyang..mandi tak basah...yang betul jadi tak betul...yang tak betul jadi  betul...betul ke????aku pun tak tahu sebab aku tak da boyafriends...dan insyaAllah...tak da.... sampaila aku kawen nanti...nanti kalau korang dah kawin..jadi macam ni...itu barulah betul....



wahai sahabat2....sama2lah kita pelihara diri kita dari cinta yang melalaikan nie...kalau dah cinta sangat kat someone tu... kenalkan kat mak ayah...lepas tu tunang dan nikah...aku bukan apa,mula2..memang kita akan sembang2 je...lepas tu,nak jumpa pulak....bila dah jumpa..mula2 dia nak pegang tangan..korang memangla tak bagi...tapi kalau dah banyak kali dia mintak...korang suka rela ja bagi dia pegang..aku bukan cakap tanpa bukti...dah banyak cerita dan kisah yang aku baca..kebanyakannya macam ni...

bila dah pegang tangan...lepastu berlakulah benda2 yang tak diingini...dan maka lahirlah anak2 luar nikah...lahirlah bayi2 yang dibuang di jalanan...korang cuba tengk...kira sekali kalau boleh..berapa  ramai bayi yang dibuang..semuanya bermula dari benda macam ni kan..












inilah realitinya..walaupun aku tahu korang tak terlibat dengan benda macam nie..cuba korang pi kat dunia luar..bukak mata luas2..korang akan dapat tengok..benda ni dah 'parah'....kalau tak...macam mana boleh lahirnya ramai anak luar nikah..buang bayi...

kesimpulannya...carilah cinta ALLAH dulu...cari keredhaan Allah dulu...dan insyAllah..Allah akan bagi kita cinta yang sejati....dan jangan lupa doa...agar diri kita tak diuji dengan cinta yang melalaiakn ni...




Post a Comment

0 Comments